Oheisharjoittelua yli lajirajojen

VOIMISTELU OMAN LAJIN TUKENA!

Kaipaatko apua liikkuvuuden parantamiseen?

Tarvitsetko apua tasapainoiluissa?

Hyötyisitkö koordinaatiotreenistä ?

Haluatko oppia uusia temppuja?

Sport Club Vantaa tarjoaa voimistelua ja akrobatiaa oheisharjoitteluna. 

Kokoamme toiveiden mukaisen ohjelman ryhmällesi.

HINTA  OHEISHARJOITTELULLE 50€/ tunti. 

 

 

Sport Club Vantaan koulutetut ja voimistelutaustan omaavat valmentajat pitävät näytetunteja voimistelusta kiinnostuneille. 

Voimistelusta hyötyvät kaikki lajit! Ole rohkeasti yhteydessä. Tarjoamme palveluja joukkueille ja yksilöille.

 

Voimistelun tuoma liikkuvuus, lihasharjoittelu ja erilaiset akrobatiaharjoitteet antavat harjoitteluun monipuolisuutta ja parantavat fyysistä valmiutta. Voimistelua voidaan myös ennaltaehkäistä vammoja.  

 

Liikkuvuus:

Lisäämällä liikkuvuutta voidaan myös parantaa lajille ominaista liikkumista ja näin kehittää oman lajin taitoja vahvemmiksi. Liikkuvuuden herkkyyskausi on lapsuusvaiheessa ennen murrosikää, jolloin liikkuvuuden lisääminen on helpointa. 

Keskivartalon voima:

Monet urheiluliajit vaativat hyvää keskivartalonvoimaa ja -hallintaa. Voimistelulla pystytään ennalta ehkäisemään vammoja ja tehostaa voimantuottoa. Voimistelussa keskivartalon lihaksiston harjoittaminen on erittäin tärkeässä osassa, jotta voimistelijat pystyvät suorittamaan lajinomaisia suuria liikeratoja, tasapainoissa ja hypyissä. Täten voimistelun keskivartalon harjoitteet ovat monipuolisia ja pitkälle kehitettyjä.

Motoriikka ja tasapaino:

Motoriikkaa ja koordinaatiota voidaan kehittää erilaisin harjoittein. Motoriikkaharjoitteilla kehitetään aivojen ja kropan yhteistyötä ja näin kehitys siirtyy automaattisesti omaan urheiluun esim. maila- ja pallolajit. Tasapaino on olennainen osa monia urheilulajeja. Voimistelulla kehitetään tasapainoa jolloin nopeat suunnanvaihdot sekä erilaiset liikkumistavat onnistuvat paremmin.

Testaaminen:

Osana monipuolista harjoittelua tehdään erilaisia liikkuvuus- ja tasapainotestejä mittaamalla sekä motoriikka- ja kestävyystestejä esim. hyppynarun avulla. Testit tehdään alkukaudesta ja loppukaudesta. Testien avulla oma kehittyminen konkretisoituu ja harjoittelu tuntuu mielekkäämälle.  

 

Mikäli olet kiinnostunut monipuolisesta oheisharjoittelusta, ota yhteyttä!

Lisätietoja: Julia Karppinen, Nuorisopäällikkö, email: julia.karppinen@scvantaa.fi , puh: 040 660 3538